Werkwijze dierenartsen

Dierencrematorium Memoria

“ieder afscheid is de geboorte van een herinnering…”

Filosofie

Wij werken vanuit de overtuiging dat een waardig afscheid zal bijdragen aan het verwerken van het verlies van een overleden huisdier. Bij Memoria staat persoonlijke aandacht hoog in het vaandel. Vanuit onze visie zullen wij ons uiterste best doen om voor onze klanten al hun wensen in vervulling te laten gaan. Wij werken dan ook uitsluitend nadat we persoonlijk contact hebben gehad met de klant. Onze voorkeur gaat hierbij uit naar telefonisch contact. Per uitzondering kan dat ook via de mail.

Afspraken met de klant

Indien de klant ons zelf belt om een afspraak te maken, dan worden alle gegevens en wensen direct met ons doorgenomen. De klant geeft vervolgens zelf aan u door, of zij het dier bij u willen laten ophalen door ons of dat ze het dier zelf willen ophalen en vervolgens bij Memoria te komen brengen.

Indien de dierenarts of assistente ons belt, dan zullen wij vragen naar het gewicht en de naam van de hond, de naam en telefoonnummer en eventueel het emailadres van de eigenaar. Wij nemen dan zelf contact op met de klant.

Formeel mogen wij zonder toestemming vanuit de klant geen dieren ophalen bij de dierenarts. Wij kunnen ook niet overgaan tot crematie voordat we hiervoor toestemming hebben gekregen van de klant.

Wij vragen bij het ophalen dan ook om een formulier met gegevens van het dier en de klant, zodat duidelijk is welk dier waar naartoe gaat. Het is belangrijk om dit duidelijk te communiceren, omdat wij helaas in het verleden hebben gemerkt dat het voor de klant niet altijd helder is wat de mogelijkheden zijn.

Indien gewenst kunnen de eigenaren de crematie wensen al kenbaar maken op het formulier. Dit is niet noodzakelijk. Wij nemen altijd telefonisch contact op met de eigenaren om hun door te nemen.

Formulier

Op onze website vindt u een pagina met ons registratieformulier. Deze kunt u uitprinten en gebruiken.

Transport

Wij halen dieren op in de daarvoor bestemde zakken en vervoeren ze in kisten. De kosten voor het transport worden betaald door de klant dus u hoeft zelf niets door te berekenen. Wij kunnen u onze intake formulieren leveren, of u kunt zelf duidelijk het formulier met de gegevens van de eigenaar en het dier op de zak plakken.

Wanneer een dier nog moet worden opgebaard dan zijn wij daarin afhankelijk van hoe een dier wordt aangeboden. Bij voorkeur wordt het dier dan niet ingevroren. Het is moeilijk om dieren die ingevroren zijn geweest nog waardig op te baren, en wij stellen onze klanten niet graag teleur.

Openingstijden en toeslagen

Wij staan 7 dagen per week voor onze klanten klaar. Wij rekenen echter wel een toeslag voor diensten buiten onze standaard openingstijden. Onze prijslijst is volledig in te zien op onze site. Wij werken vanuit een laag crematie tarief. Klanten betalen extra voor speciale diensten waarvan ze gebruik willen maken.

Vragen

Wanneer er vragen zijn betreft onze diensten dan staan wij u graag te woord. Het is altijd mogelijk om een afspraak te maken voor een persoonlijke kennismaking en rondleiding met uitleg betreft de werkwijze binnen Memoria.

Hopende u hiermee van dienst te zijn, wensen wij een prettige samenwerking.

Team Memoria.